pondělí 30. září 2013

Cesta tam!!!

Původně jsem sice počítal s vlakem, protože mi dle mých propočtů vycházel nejlevněji. Ale nastala změna! V emailu, ve kterém mi oznamovali, že jsem byl přijat, bylo ještě jedno jméno. A to mého spolubydlícího Jirky. Ten mi napsal, že ho do Kluže vezme jeho táta autem, jestli se nechci přidat. Tak jsem se přidal :-)

Cesta pro mě začínala velmi brzo ráno, abychom to samozřejmě všechno stihli :-) Jeli jsme přes 12 hodin přes Slovensko a Maďarsko. Během dne svítilo sluníčko, takže se jelo docela pohodově. Největší komplikace během cesty nastala v Budapešti, kde jsme se dostali do zácpy. Zrovna tam opravovali Erzsébet Híd (most), takže tam byly opravdu velké kolony. Další, ale menší problém nastal v Debrecínu, kde jsme prostě a jednoduše zabloudili. Cestu jsme našli až po delší chvíli. Pak na hranice a už jsme byli v Rumunsku. Přechod jsme si vybrali (tedy spíš, který jsme objevili jako první) menší, takže jsme hned poznali rumunský venkov. Velmi zajímavé :-) Povozů s koňmi bylo docela dost. Prvním velkým městem bylo Zalau a po něm jsme si to už frčeli po docela kvalitních silnicích směr Cluj Napoca, jak je oficiální název města.

Do Kluže jsme dorazili více než hodinovým zpožděním (ach ta Budapešť :-D ). Po chvilce hledání jsme vyzvedli Mihaie, kterým nám zařídil ubytování, a pak já si vyzvedával peníze, abychom zaplatili všechny ty poplatky. A pak do bytu, který jsme trefili až na druhý pokus, tedy tu správnou ulici.

Byt je v pohodě. Je to 2+1 (nebo spíš kk). Nájem si dělíme napůl s Jirkou, takže by nám mělo zbývat ještě dost peněz na cestování a zábavu.

Žádné komentáře:

Okomentovat